۳ روش فوق‌العاده ساده برای این که جوان به نظر برسیم !

به نقل از ( مدیکال نیوز (اخبار پزشکی وسلامت)-انجمن دانشجویان علوم پزشکی))

این امر که دوست نداریم پیر شویم و خواهان آن هستیم که جوان بمانیم و جوان به نظر برسیم امری نیست که مورد انکار کسی باشد. شاید نتوان گفت همه‌ی انسان‌ها، اما می‌توان گفت که این جمله برای اکثر انسان‌ها صادق است. یک راه برای اثبات این امر، توجه به تمایل بسیاری از مردم به راه‌های جوان ماندن، از عمل زیبایی گرفته تا محصولات آرایشی- بهداشتی، است. اما برخی روش‌ها نیز وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان جوان ماند و جوان به نظر رسید، بدون آن که نیازی به عمل جراحی و یا محصولات آرایشی– بهداشتی گران‌قیمت باشد.

در این نوشتار در نت‌نوشت تمرکز ما بر روی این روش‌هاست. با ما باشید تا ۳ روش برای اینکه جوان به نظر برسیم را با یکدیگر مرور کنیم.

۱-برای اینکه جوان به نظر برسیم خوب بخورید؛ ترجیحاً سبزتر و پاک‌تر:

برای تجربه‌ی خوردنی پاک‌تر می‌توانید مواد غذایی حاوی پروبیوتیک‌ها را در زمره‌ی مواد غذایی روزانه‌ی خود قرار دهید. همچنین بهتر است تا جایی که می‌توانید سبزیجات، خصوصاً سبزیجات سبز برگ، را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. در واقع شما با مصرف غذاهای خوب می‌توانید مواد مغذی مورد نیاز بدن را به آن برسانید و کمک بزرگی به بدن برای جوان ماندن کنید. برای این کار، علاوه بر نکات گفته شده، می‌توانید در عوض پیروی از یک رژیم پر از گوشت، از یک رژیم غذایی گیاهی حاوی فیبر و آنتی اکسیدان بهره ببرید.

همچنین سعی کنید به مصرف مواد غذایی ارگانیک روی آورید و از مصرف مواد غذایی کارخانه‌ای و فرآوری شده روی برگردانید. کاهش و یا قطع مصرف شکر نیز از جمله مواردی است که برای جوان به نظر رسیدن بهتر است انجامش دهید.

۲- ورزش کنید:

2 Move Your Body For Strength And Energy - ۳ روش فوق‌العاده ساده برای این که جوان به نظر برسیم !

تحقیقات نشان از آن دارند که افرادی که به طور مرتب ورزش می‌کنند، از تلومرهای طولانی‌تری به نسبت افرادی که ورزش نمی‌کنند اما ۱۰ سال جوان‌تر هستند برخوردارند. ورزش همچنین کاهش التهابات را نیز به همراه دارد. منظور از ورزش در این‌جا یک فعالیت سنگین نیست و البته نیازی هم به ورزش سنگین نیست. برای جوان به نظر رسیدن تنها چیزی که در ارتباط با ورزش لازم است این است که روز را با حرکات کششی، مدیتیشن، تمرینات هوازی منظم و گاهی ورزش‌های قدرتی آغاز کنید.

حرکات کششی به شما کمک می‌کنند که از درد مفاصل و همچنین استرس رها شوید. مدیتیشن، آرامش را برایتان به همراه دارد و موجب می‌شود که دید بهتری به زندگی داشته باشید. تمرینات هوازی موجب می‌شوند که چربی‌ها را آسان‌تر بسوزانید و دست‌آخر انجام تمرینات قدرتی موجب می‌شود که قوی‌تر شوید، استخوان‌هایی محکم داشته باشید و همچنین از اعتماد نفسی بالا برخوردار شوید.

۳-برای اینکه جوان به نظر برسیم از پوست خود مراقبت کنید:

با وجودی که عرضه‌ی محصولات ضد پیری روز به روز در حال افزایش است اما می‌توان بدون استفاده از آن‌ها از پوست مراقبت کرد و جوان‌تر به نظر رسید. برای این کار، سعی کنید همواره پوست خود را مرطوب نگاه دارید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و از آنتی اکسیدان‌ها جهت جلوگیری از آسیب‌های ناشی از فعالیت‌های رادیکال‌های آزاد بهره ببرید.

*****

فارغ از موارد بالا، بهتر است همواره شاد باشید و از غم و استرس دوری گزینید. بخندید و فارغ باشید از هر آن‌چه که موجب آزار و اذیت روحی می‌شود. به دیگران کمک کنید چرا که این کار موجب می‌شود احساس مفید بودن داشته باشید و این امر خود در جوان به نظر رسیدن مؤثر است.

منبع:

 

برچسب ها:
لینک کوتاه این مطلب:

به اشتراک بگذارید :

اخبار قبل و بعد
اخبار مرتبط

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد