با رژیم غذایی سرکه سیب برای لاغری آشنا شوید!

به نقل از ( مدیکال نیوز (اخبار پزشکی وسلامت)-انجمن دانشجویان علوم پزشکی))

برای آنانی که تاکنون از رژیم غذایی سرکه سیب پیروی نکرده‌اند، ممکن است نام رژیم غذایی سرکه سیب همچون یک روش عجیب برای کاهش وزن جلوه کند. اما دیگرانی که با این رژیم غذایی آشنا هستند خود نیک واقف‌اند که رژیم غذایی سرکه سیب رژیمی مؤثر در کاهش وزن می‌باشد.

رژیم غذایی سرکه سیب چیست؟

سرکه سیب در تاریخ بشر و در فرهنگ‌های مختلف یک ماده‌ی خوراکی مهم بوده و از آن برای کاربردهای متفاوتی استفاده شده است. اما رژیم غذایی سرکه سیب رژیمی است که در آن از سرکه سیب در بسیاری از قسمت‌های مختلف رژیم غذایی، تا آنجا که امکان دارد، استفاده می‌شود. البته نمی‌بایست نامِ رژیم غذایی سرکه سیب شما را بر این پندار بکشاند که در آن مصرف مواد غذایی محدود به سرکه سیب است. خیر! این نوع رژیم، یعنی محدود کردن غذاها به سرکه سیب، نه کاری‌ست شدنی و نه اگر شدنی بود کاری‌ست معقول، چرا که این امر می‌تواند موجب آسیب به سلامتی آدمی شود.

از آن جا که سرکه سیب از خواص بسیاری برای سلامت بدن برخوردار است، در نزد مردمان محبوبیتی بالا دارد. به هر حال، بهترین روش مصرفی برای سرکه سیب این است که آن را به صورت رقیق شده مصرف کنید. لذا اگر برای اولین بار خواهان مصرف سرکه سیب هستید، بهتر است یک قاشق چای خوری از آن را با آب مخلوط کرده و سپس مصرف نمایید. در صورت توانایی بیشتر، می‌توانید مقدار بیشتری سرکه سیب را در آب حل کنید. دست آخر می‌توانید تا ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را در آب حل کرده و میل نمایید.

البته می‌توانید این سرکه را به سالاد و یا سس‌های مختلف نیز اضافه کنید. از هر طریقی که سرکه سیب را وارد بدن می‌کنید، این نکته را به خاطر داشته باشید که اکثر کارشناسان مصرف بیش از ۴ قاشق غذاخوری سرکه سیب را در طول روز توصیه نمی‌کنند.

برنامه‌ی رژیم غذایی سرکه سیب

پیش از آن که برنامه‌ی رژیم غذایی سرکه سیب را ذکر کنیم، بهتر است دانسته شود که سرکه سیب به تنهایی قادر به کاری مفید نیست، بلکه آن زمان می‌تواند مفید واقع شود که دیگر کارهای مورد نیاز، همچون ورزش، نیز با آن همراه باشند.

برنامه‌ی متوسط رژیم غذایی سرکه سیب، می‌تواند چیزی همانند زیر باشد:

صبحانه: به همراهِ صبحانه‌ای متعادل، که حاوی ماست و میوه می‌باشد، می‌توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و میل نمایید.

ناهار:با استفاده از یک قاشق غذاخوری سرکه سیب، یک سسِ سالاد برای هر نوع سالادی که میل می‌کنید، تهیه نمایید.

شام: در ماریناد مرغ و یا ماهی قزل آلا از یک قاشق غذاخوری سرکه سیب استفاده کنید. این غذا را می‌توانید با یک سیب زمینی شیرین و یا برخی از سبزیجات بخارپز ترکیب کنید.

قبل از خواب: برای افزایش مصرف سرکه سیب در طول روز، در صورت نیاز، می‌توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم حل کرده و میل نمایید.

تأثیرات سرکه سیب

۱- اگر سرکه سیب را مدام با معده خالی مصرف کنید، ممکن است دچار تهوع و یا استفراغ شوید.

۲- با توجه به طبیعتِ قدرتمند سرکه سیب، در صورت مصرف بیش از حدِ این ماده، ممکن است دچار سوختگی پوست و گلو شوید. لذا اگر خواهان افزایش مصرف آن بودید، بهتر است این کار به صورت تدریجی انجام دهید.

۳- برخی داروها، همچون داروهای ادرارآور و ضد دیابت، با سرکه سیب تداخل دارند.

۴- پس از مصرف سرکه سیب، دندان‌های خود را تمیز کنید زیرا سرکه سیب ممکن است به دندان‌هایتان آسیب وارد آوَرَد.

 

منبع

 

برچسب ها:

:: سکسولوژی (18+) محرمانه های جنسی