خطرات مرگبار قوز کردن!! ⋆ دانشگاه | پزشکی | بیماری | دارو | غذا | سکس | اخبار | ورزش

خبرهای ویژه

» اخبار پزشکی جهان » خطرات مرگبار قوز کردن!!

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۱۴ - ۱۲:۱۸

 کد خبر: 20342
 171 بازدید

خطرات مرگبار قوز کردن!!

خطرات مرگبار قوز کردن!! (به نقل از مدیکال نیوز (اخبار پزشکی وسلامت)-انجمن دانشجویان علوم پزشکی بخش اخبار پزشکی:) استفاده بیش از حد از وسایل الکترونیکی و نشستن به حالت قوز کرده روی صندلی زنگ هشدار ظهور نسل انسان‌های گوژپشت را به صدا درآورده است.   کارشناسان دانشگاه نیوکاسل انگلستان با مطالعه بر روی گروهی از […]

خطرات مرگبار قوز کردن!!

خطرات مرگبار قوز کردن!!

(به نقل از مدیکال نیوز (اخبار پزشکی وسلامت)-انجمن دانشجویان علوم پزشکی بخش اخبار پزشکی:)

استفاده بیش از حد از وسایل الکترونیکی و نشستن به حالت قوز کرده روی صندلی زنگ هشدار ظهور نسل انسان‌های گوژپشت را به صدا درآورده است.

 

کارشناسان دانشگاه نیوکاسل انگلستان با مطالعه بر روی گروهی از داوطلبان دریافتند عده زیادی از افرادی که از وسایل ارتباطی الکترونیکی استفاده می‌کنند و ساعت‌ها بی حرکت و به حالت اشتباه پشت میز می‌نشینند دچار مشکل بدفرمی ستون فقرات شده اند و در سالهای آینده امکان دارد که مبتلا به انحراف شدید فقرات و حتی گوژپشتی شوند.

گوژپشتی به نوعی انحراف غیر عادی ستون فقرات به سمت خارج بدن گفته می‌شود که در اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود. برخی از افراد از بدو تولد و به صورت مادرزادی به این مشکل مبتلا هستند که به آن بیماری Scheuermann گفته می‌شود.

این بیماری بسیار نادر است و تنها در هشت دهم انسان‌ها وجود دارد و برای اصلاح فرم کمر به درمان‌های خاص و جراحی نیاز است.

نوع دیگر گوژشتی بیماری postural، است که معمولاً در زنان یائسه و سالمند دیده می‌شود که دچار انحراف شدید ستون فقرات و گوژپشتی می‌شوند.

در ابتلا به این بیماری مواردی، چون کمبود هورمون بعد از یائسگی، عادات نادرست در طول زندگی از جمله عدم تحرک و فعالیت، پوکی استخوان و بروز شکستگی‌های متعدد موثر است.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد برای حفظ سلامت و جلوگیری از تغییر شکل ستون فقرات که می‌تواند در سالمندی باعث ابتلای آن‌ها به کمر درد، مشکلات ریوی و قلبی عروقی شود نظارت دقیقی بر شیوه نشستن، راه رفتن، بلند کردن اجسام و کار با وسایل الکترونیکی داشته باشند.

نحوه درست نشستن روی صندلی هنگام استفاده از کامپیوتر بدین صورت است که باید زاویه مستقیم و ۱۸۰ درجه بین چشم فرد با صفحه نمایش کامپیوتر وجود داشته باشد و پا‌ها به صورت مستقیم از محل زانو خم شده و بر روی زمین قرار گیرد.

انجام ورزش استاندارد زیر نظر فرد کارشناس، مصرف خوراکی‌های سرشار از کلسیم، بهره‌گیری مناسب از نور خورشید، ماساژ، استراحت روی تخت خواب و تشک طبی، استفاده از کفش با پاشنه مناسب و پرهیز از خم کردن گردن هنگام کار با تبلت و تلفن همراه همگی در حفظ سلامت ستون فقرات فرد موثر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران
۵ حالت نامناسب بدن که سلامتتان را به خطر می‌اندازند
علت درد در ناحیه پایین تر از پشت گردن و کمی بالاتر از کتف

برچسب ها : , , , , , , , ,
دسته بندی : اخبار پزشکی جهان
ارسال دیدگاه