چند نکته تغذیه ای برای خانم های ۴۰ ساله ⋆ دانشگاه | پزشکی | بیماری | دارو | غذا | سکس | اخبار | ورزش

جدیدترین اخبار پزشکی و سلامت و سکسولوژی

» اخبار پزشکی جهان » چند نکته تغذیه ای برای خانم های ۴۰ ساله

تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۲۷ - ۲۱:۳۷

 کد خبر: 18400
 114 بازدید

چند نکته تغذیه ای برای خانم های ۴۰ ساله

اگر خانمی هستید که کم کم به سن ۴۰ سالگی نزدیک می‌شوید، باید کمی رژیم غذایی تان را تغییر بدهید چرا که دیگر نمی توانید همان رژیم غذایی گذشته را داشته باشید.به نقل از مدیکال نیوز (انجمن دانشجویان علوم پزشکی)سرویس اخبار پزشکی: به گزارش «بهداشت نیوز» مهم ترین تغییر رژیم غذایی چیست؟ آیا لازم است […]

چند نکته تغذیه ای برای خانم های ۴۰ ساله
اگر خانمی هستید که کم کم به سن ۴۰ سالگی نزدیک می‌شوید، باید کمی رژیم غذایی تان را تغییر بدهید چرا که دیگر نمی توانید همان رژیم غذایی گذشته را داشته باشید.به نقل از مدیکال نیوز (انجمن دانشجویان علوم پزشکی)سرویس اخبار پزشکی:

به گزارش «بهداشت نیوز»

مهم ترین تغییر رژیم غذایی چیست؟

آیا لازم است میزان دریافت کالری کم شود؟ بله کم کردن کالری. با افزایش سن متابولیسم هم کاهش می‌یابد. برای اینکه وزن ‌تان را حفظ کنید لازم است روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ کالری کمتر دریافت کنید یعنی اگر ۱۷۰۰ کالری روزانه در سن ۳۰ سالگی مصرف می‌کردید لازم است در سن ۴۰ سالگی ۱۶۰۰۰ کالری مصرف کنید البته این با فرض همان میزان فعالیت فیزیکی است. نگهداری وزن ایده‌آل یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که افراد برای سلامت ماندن باید انجام دهند.

از شیرینی ها لذت ببرید

تنها کافی است غذاهای حاوی قند که شیرین هم نیستند از رژیم‌ غذایی خود حذف کنید. بسیاری از محصولات فرآیند شده غذایی که فکر می‌کنید شیرین نیستند مثل ماکارونی، سس، دسرها، نان و شیرینی‌ ها حاوی قند هستند.

بنابراین قبل از خرید موادغذایی برچسب‌ آنها را بخوانید تا حاوی قند نباشند این مواد نه تنها کالری کمتری به بدن شما می‌رسانند بلکه جوانه‌ های چشایی را حساس‌ تر کرده در مقادیر کم شیرینی را احساس کرده در نتیجه برای احساس رضایت با مقادیر کمتر احساس رضایت بیشتری دارید.

جایگزینی برای ماهی نیست

متاسفانه هیچ غذایی نمی‌تواند جایگزین ماهی شود و مزیت ‌های ماهی را داشته باشد. ماهی سرشار از مواد مغذی مثل امگا۳، ویتامین D، سلینیوم و پروتئین است و محققان معتقدند که هر کدام این مواد برای جذب با ماده دیگر اهمیت دارد مثلا اسید چرب امگا۳ که در ماهی یافت می‌شود برای جذب ویتامین DD لازم است که ماده‌ای محلول در چربی است.

در حالی که روغن ماهی یا مکمل ‌های سلینیوم به تنهایی آن‌قدر مزیت ندارد که اما وقتی همراه با پروتئین‌ های باکیفیت بالا و ویتامین‌ ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن که در ماهی وجود دارد باشد برای بدن مفیدتر خواهد بود. برای اینکه از طعم‌ ماهی خوش تان بیاید سعی کنید شیوه ‌های تازه پخت ماهی را یاد بگیرید.

قهوه خوب یا بد؟

قهوه در صورتی که بدون خامه و شکر باشد نوشیدنی مفیدی است. قهوه منبع از آنتی‌ اکسیدان‌ ها، ویتامین‌ ها و مواد معدنی است. مدارک نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه خطر بیماری‌ های قلبی و یا سرطان ‌ها را افزایش نمی‌دهد و اگر از نظر جسمی سلامت هستید حتی مصرف قهوه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش داده و بعد را در مقابل بیماری‌ هایی مثل سیروز کبدی محافظت کرده و عملکرد ورزشکاران را تقویت کند. به هر حال، شما باید میزان دریافت قهوه را مدنظر داشته باشید./آخرین نیوز

منبع بهداشت نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار پزشکی جهان , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.