با ۴ گام تغذیه ای و بدون نیاز به داروها، سطح تری گلیسیرید را کاهش دهید ⋆ دانشگاه | پزشکی | بیماری | دارو | غذا | سکس | اخبار | ورزش

جدیدترین اخبار پزشکی و سلامت و سکسولوژی

» اسلایدر اصلی اخبار پزشکی » با ۴ گام تغذیه ای و بدون نیاز به داروها، سطح تری گلیسیرید را کاهش دهید

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۶:۳۲

 کد خبر: 39065
 107 بازدید

با ۴ گام تغذیه ای و بدون نیاز به داروها، سطح تری گلیسیرید را کاهش دهید

با ۴ گام تغذیه ای و بدون نیاز به داروها، سطح تری گلیسیرید را کاهش دهید به نقل از ( مدیکال نیوز (اخبار پزشکی وسلامت)-انجمن دانشجویان علوم پزشکی)) همانطور که کلسترول بالا برای سلامت قلب مضر است، افزایش سطح تری گلیسیرید نیز می تواند منجر به انسداد سرخرگ ها و احتمالا حمله قلبی یا سکته […]

با ۴ گام تغذیه ای و بدون نیاز به داروها، سطح تری گلیسیرید را کاهش دهید
همانطور که کلسترول بالا برای سلامت قلب مضر است، افزایش سطح تری گلیسیرید نیز می تواند منجر به انسداد سرخرگ ها و احتمالا حمله قلبی یا سکته مغزی شود.

خوب این است که شما می توانید بدون نیاز به داروهای کاهنده تری گلیسیرید از جمله استاتین ها، سطح این نوع چربی خون را کاهش دهید:

فیبر بیشتری از غذا دریافت کنید: مصرف فیبر به میزان زیاد منجر به کاهش سرعت جذب قند و کاهش غلظت انسولین شده و در نتیجه منجر میزان تولید کلسترول کبد را نیز کم می کند. فیبر در طیف گسترده ای از غذاهای گیاهی به شکل محلول و غیر محلول یافت می شود. آجیل، زغال اخته، حبوبات، لوبیا، پیاز، هویج، بروکلی، مارچوبه و ... از منابع غنی از فیبر محلول هستند. اسفناج، جوانه بروکسل، سبوس و دانه های کتان، نیز حاوی فیبرهای نامحلولند. بدن شما روزانه نیاز به ۲۵ تا ۳۵ گرم فیبر دارد.

آجیل را فراموش نکنید: مصرف به اندازه انواع آجیل از جمله بادام زمینی، بادام، گردو، پسته و ... را در طی روز فراموش نکنید. ممکن است چنین به نظر رسد که مصرف مغزها به علت محتوای کالری و چربی بالایشان منجر به افزایش وزن و چاقی می گردد، و مصرف آجیل در رژیم غذایی ایده خوبی نیست. این در حالیست که شواهد علمی دال بر آنند که مصرف متعادل و کنترل شده مغزها مفید است، و می تواند برای کاهش وزن و بهبود پروفایل چربی خون مفید باشد./

مقادیر زیادی امگا ۳ بخورید: منابع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ عبارتند از ماهی قزل آلا، غذاهای دریایی، دانه های چیا، دانه های کتان و گردو. اینطور ثابت شده که مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ نه تنها کاهنده کلسترول خطرناک یا همان ال دی ال و تری گلیسیرید است، بلکه سطح اچ دی ال یا کلسترول خوب را افزایش داده و به بهبود سلامت قلب و عروق کمک می کند. البته در نظر داشته باشید که دوزهای بالای امگا ۳ بصورت مکمل و کپسول در برخی از افراد می تواند باعث خونریزی شود. اگر پزشک تان مصرف آن را برای شما بی خطر دانست، نگاهی به کپسولهایی با محتوایEPAوDHAبیندازید چون هر دو، از انواع قدرتمند امگا ۳ هستند.

فیتواسترول ها را وارد رژیم غذایی تان کنید: برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف دو گرم از فیتواسترول ها در طول روز که با نام استرول های گیاهی نیز شناخته می شوند، می تواند میزان ال دی ال را تا ۱۰ درصد و میزان تری گلیسیرید را تا ۲۸ درصد کاهش دهد. فیتوسترول ها در روغن های گیاهی و غلات یافت می شوند. با این حال دانه ها و آجیل و میوه ها به همراه سبزیجات نیز حاوی استرول های گیاهی هستند.

منبع


برچسب ها : , , , , , , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی اخبار پزشکی
ارسال دیدگاه

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.