۵ نکته طلایی برای تقویت انرژی والدین در تعطیلات تابستانی!

به نقل از ( مدیکال نیوز (اخبار پزشکی وسلامت)-انجمن دانشجویان علوم پزشکی))

به گزارش «بهداشت نیوز» دانش‌آموزان و معلم‌ها از تعطیلات تابستانی واقعا لذت می‌برند، اما والدین معمولا روزهای سختی را در تابستان تجربه می‌کنند. آنان باید هر روز به خواسته‌های فرزندشان رسیدگی کنند و شیوه‌های کنترلی تازه‌ای را برای گذران این تعطیلات در نظر بگیرند. این کار واقعا انرژی والدین را تلف می‌کند و باعث خستگی آنان می‌شود. با این‌حال، نکات مهمی وجود دارند که رعایت آن‌ها می‌تواند تابستان بدون استرس، شاد و راحتی را برای دانش‌آموزان و والدین بسازد.

تامین آب بدن

هر روز مطمئن شوید که خودتان و فرزندتان به‌اندازه کافی آب می‌نوشید. وقتی که می‌خوابید، خصوصا در ماه‌های گرم تابستان،‌ بدن به‌آرامی دچار کم‌آبی می‌شود. این درحالی است که بدن برای کارکردهای طبیعی خودش به مایعات نیاز دارد. زیاده‌روی در مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار نیز واقعا کار اشتباهی است که مشکلات شما را در تابستان بدتر می‌کند. بنابراین، آب را به اولین گزینه در تابستان تبدیل کنید.

کنترل استرس

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که بیشتر والدین در طول تعطیلات تابستانی، پول نسبتا زیادی را برای فعالیت‌های مورد نظر فرزندشان خرج می‌کنند. این هزینه‌های مالی در کنار مراقبت روزانه از فرزندان می‌تواند استرس شدیدی را ایجاد کند که درنهایت انرژی والدین را به پایان می‌رساند. برنامه‌ریزی مناسب برای فعالیت‌های تابستانی فرزندان، اختصاص دادن هزینه‌های معقول برای تفریح آنان و تقسیم کار بین والدین واقعا می‌تواند فشار و استرس شدید را از روی پدر و مادر بردارد. ف

عالیت‌های بدنی منظم

این توصیه شاید متناقض به نظر برسد، اما فعالیت‌های بدنی واقعا در درازمدت می‌توانند انرژی بیشتری به شما بدهند. بنابراین، فکر نکنید که والدین در تابستان به فعالیت‌های بدنی نیازی ندارند. شما به‌عنوان والدین، این مسئولیت مهم را بر عهد دارید که شرایط لازم برای سبک زندگی سالم را برای خودتان و فرزندتان فراهم کنید. خوش‌بختانه، تابستان بهترین فرصت برای تمرین برنامه‌های روزمره جدید و اضافه کردن فعالیت‌های ورزشی به برنامه روزانه است.

تامین انرژی با غذاها

یک. ۵ وعده سبزی و میوه در روز: میوه‌ها و سبزی‌ها نه‌تنها منابع خوبی برای دریافت ویتامین‌ها،‌ املاح و فیبر هستند، بلکه میزان خیلی زیادی آب دارند و به‌خوبی تعادل آب را در بدن حفظ می‌کنند. دو. مصرف مواد غذایی دارای شاخص گلایسمی (GI) پایین: مواد غذایی دارای GI پایین می‌توانند شانس افت انرژی ناگهانی را به حداقل برسانند. این اتفاق معمولا بعد از مصرف قندها و نشاسته‌های تصفیه‌شده شکل می‌گیرد و افراد را آزار می‌دهد. مواد غذایی دارای GI پایین عبارت‌اند از غلات سبوس‌دار، سبزی‌های سرشار از فیبر، مغزهای خام و چربی‌های سالم و روغن زیتون. سه. خودداری از مصرف قندها: قندها نه‌تنها برای دندان‌ها مضر هستند، بلکه استقامت ما را هم ضعیف می‌کنند. با این‌که خوراکی‌های سرشار از قند، انرژی ناگهانی به ما می‌دهند، اما این انرژی کاذب سریعا هم از بین می‌رود و ما را با احساس خستگی مفرط مواجه می‌کند. بنابراین، مصرف شیرینی‌ها، کیک‌ها، بیسکویت‌ها و نوشیدنی‌های گازدار را به حداقل برسانید. چهار. مواد غذایی غنی از آهن: مواد غذایی سرشار از آهن مانع از ایجاد خستگی می‌شوند و درنتیجه برای فصل تابستان فوق‌العاده هستند. این مواد غذایی حاوی آهن زیادی هستند و انرژی را به سطح مطلوبی می‌رسانند: گوشت‌های قرمز، ‌سبزی‌های تیره و انواع خوراکی‌های غنی‌شده با آهن مانند غلات صبحانه.

مصرف مکمل‌ها

والدینی که در فصل تابستان با ضعف و خستگی شدید مواجه می‌شوند، می‌توانند از مکمل‌های استاندارد با مشورت پزشک استفاده کنند. مکمل‌های حاوی جینسنگ و ویتامین B۱۲، بهترین گزینه‌ها بین انواع مکمل‌ها به‌شمار می‌روند.

منبع: سلامتیسم

برچسب ها:
لینک کوتاه این مطلب:

به اشتراک بگذارید :

اخبار قبل و بعد
اخبار مرتبط

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد