بهترین و بی‌خطرترین روغن برای سرخ کردن غذا را بشناسید؛ سرخ کردنی بخورید و سالم بمانید!

به نقل از ( مدیکال نیوز (اخبار پزشکی وسلامت)-انجمن دانشجویان علوم پزشکی))

بی تعارف همگی ما یدانیم که بیماری‌های مختلف از جمله سرطان، چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی و … هر روز در حال افزایش است و همه ما به دنبال راهی برای پیشگیری از این بیماری‌های عذاب آور و کشنده برای خود و خانواده و عزیزانمان هستیم.

یکی از توصیه‌های جدی که این روزها مطرح می‌شود این است که میزان استفاده از غذاهای سرخ کردنی حدالامکان کم شود. اما این نوع طبخ غذا بسیار رایج است و البته به مراتب خوشمزه تر! بنابراین سوال این است که از چه روغنی برای سرخ کردن غذا استفاده کنیم تا کمترین ضرر را برای بدن به همراه داشته باشد؟

امروز در نت نوشت به معرفی روغنی خواهیم پرداخت که قبلا هم از خواص و مزایای آن کم نگفته ایم و این روغن از محبوب ترین غذاهایی است که هدیه اش به بدن انسان سلامتی است.

روغن زیتون

FRIED FISH - بهترین و بی‌خطرترین روغن برای سرخ کردن غذا را بشناسید؛ سرخ کردنی بخورید و سالم بمانید!

زمانی که روغنی داغ می‌شود عطر، طعم و مواد مغذی آن تغییر می‌کنند و مواد شیمایی سمی‌از آن ترشح می‌شود که می‌توانند منجر به دیابت و سرطان شوند. اما مطالعات جدید نشان می‌دهند که روغن زیتون مرغوب احتمالا از این اتفاق مستثنی می‌باشد.

روغن زیتون به علت سطوح بالای آنتی اکسیدانی زمانی که داغ می‌شود غلظت کمتری از مواد شیمیایی سمی‌را دارد البته به شرطی که به نقطه بخار شدن نرسد!

همانطور که می‌دانید رژیم مدیترانه ای از سالم ترین رژیم‌ها به علت استفاده فراوان روغن زیتون در آن به شمار می‌رود.

بنابراین همواره از روغن زیتون در پخت و پز استفاده کنید و به یاد داشته باشید که روغن زیتونی که کمتر فراوری شده باشد سالم تر است چرا که مواد مغذی آن بیشتر حفظ می‌شود.

فراوری مواد غذایی به معنای از دست دادن مواد مغذی آن است.

در تحقیقی که اخیرا توسط گروهی از محققان انجام شده ثابت شد که روغن زیتون داغ شده میزان آلدئید کمتری نسبت به روغن آفتابگردان و کتان تولید می‌کند.

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم آلدئید همان مواد شیمایی هستند که در بدن انسان موجب خطرات زیادی برای سلامتی خواهند شد.

بنابراین توصیه ما در نت نوشت به شما همراهان عزیز استفاده از روغن زیتون برای پخت و پز و سرخ کردن به عنوان روغنی سالم است.

همچنین استفاده از روغن زیتون در سرخ کردن ماهی نیز میزان بیشتری از اسید‌های چرب امگا ۳ را به همراه دارد.

منبع

برچسب ها:
لینک کوتاه این مطلب:

به اشتراک بگذارید :

اخبار قبل و بعد
اخبار مرتبط

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد