چهره بازسازی شده این ملکه باستانی آشنا به نظر می رسد!

به نقل از ( مدیکال نیوز (اخبار پزشکی وسلامت)-انجمن دانشجویان علوم پزشکی))

ظاهر خانواده سلطنتی پرو در ۱۲۰۰ سال قبل چگونه بوده است؟ خیلی شبیه کسی که ممکن است در اطراف بعضی شهرها دیده باشید. یک باستان شناس مشهور چهره یک ملکه باستانی را بازسازی کرده است. این اثر هایپررئالیستیک (مجسمه یا نقاشی فوق واقعی) ظاهری بسیار امروزی دارد به گونه ایی که شاید شما واقعا جایی او را دیده اید.

 

در سال ۲۰۱۲، صاحب امتیاز نشریه نشنال جئوگرافیک میلوس گیرز (Miłosz Giersz) و یک باستان شناس از کشور پرو به نام روبرتو پای منتل (Roberto Pimentel)، مقبره دست نخورده ۵۸ نجیب زاده (زن) پرویی، که زمانی یک معبد برای مردم واری (تمدنی پیش از اینکا) بود، را کشف کردند. “سسیلیا پاردو گراوو” موزه دار هنر پیش کالومبیایی در موزه هنری لیما (pre-Columbian art at the Art Museum of Lima)، به نشنال جئوگرافیک می گوید: “این یکی از مهمترین کشف ها در سال های اخیر است.”  در میان مقبره هایی که بطور معجزه آسایی غارت نشده بودند، محل دفن یک زن که به طرز خاصی زینت داده شده بود، کشف شد. نام مستعار “ملکه هوارمی” (Huarmey Queen) را به او دادند و دلیل خوبی هم داشت.

Screenshot 437 2 - چهره بازسازی شده این ملکه باستانی آشنا به نظر می رسد!

چهره بازسازی شده ملکه باستانی “ملکه هوارمی” (Huarmey Queen)

ملکه باستانی ما در یک اتاق خصوصی، در محاصره طلا و جواهرتی از قبیل ماسوره های گوش طلایی، ابزارهای طلا کاری، یک تبر مناسبتی مسی و جام های نقره ای، دفن شده بود. این ملکه بعضی از دندان هایش را هم از دست داده بود که منطقی به نظر می رسد، به خاطر نوشیدن مداوم چیچا (یک نوشیدنی الکلی شیرین که تنها برای سرآمدان مردم واری بوده). در سال ۲۰۱۷، این تیم ملکه هوارمی را  با یک بازسازی صورت باور نکردنی به زندگی مجازی باز می گردانند.

گیرز با اسکار نیلسون- باستان شناسی که به خاطر بازسازی های چهره ها معروف است- مشورت می کند و تصمیم می گیرند تا جان تازه ای به ملکه بدهند. نیلسون کار را با پرینت سه بعدی یک مدل از جمجمه زن شروع می کند ، و تمام چهره آن را با دست بازسازی می کند. او به همه داده ها از جمله ستبری عضلات (صورت) و چیزهایی که آن را شبیه مردم بومی این منطقه جلوه دهد، توجه می کند. سرانجام پس از ۲۲۰ ساعت کار ملکه وارد می شود. برای سنخیت بیشتر، نیلسون حتی برای مدل خود یک کلاه گیس از موهای واقعی زنان ساخورده آندیانی (اهالی آمریکای جنوبی) می سازد.

نیلسون به نشنال جئوگرافیک می گوید: “اگر از ابتدا به کار من از جنبه علمی تری نگاه کنید، متوجه می شوید که من به تدریج به یک فرایند هنری نزدیک می شوم، جایی که نیاز به اضافه کردن سیمای انسانی یا چیزی از زندگی دارم. در غیر این صورت، خیلی شبیه مانکن می شد.” مأموریت انجام شده و سرزندگی در بازسازی کاملا بارز است. گیرز می گوید: هنگامی که اولین بازسازی را دیدم، و با نگاه کردن به بعضی از دوستان بومی هوارمی با خودم گفتم “ژن هایش هنوز در جای خود هستند.”

منبع

 

برچسب ها:
لینک کوتاه این مطلب:

به اشتراک بگذارید :

اخبار قبل و بعد
اخبار مرتبط

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد