این قرص ها کودکان را دچار آسم می کند ⋆ دانشگاه | پزشکی | بیماری | دارو | غذا | سکس | اخبار | ورزش

خبرهای ویژه

» نوار خبری » این قرص ها کودکان را دچار آسم می کند

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۱۲ - ۱۲:۰۸

 کد خبر: 20125
 44 بازدید

این قرص ها کودکان را دچار آسم می کند

محققان معتقدند مصرف استامینوفن عامل خطرسازی برای آسم به شمار می‌آید، استامینوفن دارویی برای تسکین درد و تب در کودکان است اما به عقیده پزشکان این دارو نیاید به طور معمول برای هر تبی در کودکان به کار رود و باید استفاده از آن را برای تب‌های بالا گذاشت. (به نقل از مدیکال نیوز (اخبار […]

این قرص ها کودکان را دچار آسم می کند
محققان معتقدند مصرف استامینوفن عامل خطرسازی برای آسم به شمار می‌آید، استامینوفن دارویی برای تسکین درد و تب در کودکان است اما به عقیده پزشکان این دارو نیاید به طور معمول برای هر تبی در کودکان به کار رود و باید استفاده از آن را برای تب‌های بالا گذاشت.

(به نقل از مدیکال نیوز (اخبار پزشکی وسلامت)-انجمن دانشجویان علوم پزشکی بخش اخبار پزشکی:) محققان دانمارکی در مطالعه اخیر خود دریافتند، والدینی که به نوازادان خود استامینوفن داده‌اند کودکان آن‌ها با افزایش سن از درصد ابتلا به آسم بالایی برخوردار هستند.

در این مطالعه ۳۳۶ کودک از بدو تولد تا ۷ سالگی با مادرانی مبتلا به آسم تحت نظر قرار گرفتند و به تمامی نوزادان در هنگام تب و درد استامینوفن داده شد.

این مطالعه علمی نشان داد خطر ابتلا به آسم در این کودکان با مصرف استامینوفن به حد قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

۱۹ درصد این کودکان در ۳سالگی دارای علائم آسم مانند خس خس سینه و سرفه‌های مکرر شدند. ایبوپروفن و ناپروکسن که ضد درد و ضد تب است نیز در این مطالعات اخیر علائم آسم را در کودکان افزایش داده است.

متخصصان به والدین هشدار دادند فقط در شرایط اضطراری و تب شدید به کودکان خود استامینوفن دهند.

منبع: activebeat


برچسب ها : , , , , , , , , , ,
دسته بندی : نوار خبری
ارسال دیدگاه