تاثیر شگفت انگیز ویتامین B12 برای زیبایی و سلامتی

(به نقل از مدیکال نیوز (اخبار پزشکی وسلامت)-انجمن دانشجویان علوم پزشکی بخش اخبار پزشکی:)

ویتامین B12 یا کوبالامین یک ویتامین حساس و مهم برای بدن است. این ویتامین برای تکثیر سلولی (خونسازی) و عملکرد سیستم عصبی ضروری است. ویتامین B12 بسیار حساس است و تحمل نور ، حرارت و مواد اسیدی و قلیایی را ندارد. باکتری‌های تولید کننده ویتامین B12 در دستگاه گوارش انسان ، از دهان و لثه و حلق تا روده بزرگ وجود دارند و فعالیت می‌کنند.

این ویتامین را باید در آب حل کرد و سپس مورد استفاده قرار داد . کمبود این ویتامین در کل عملکرد بدن تاثیر می‌گذارد و انتقال اکسیژن را با کندی مواجه می‌کند، همچنین می‌تواند موجب ضعیف شدن سیستم دفاعی شود. کمبود آن به ویژه در سیستم عصبی و خونسازی در بدن تاثیر منفی و مخرب دارد.

1. کمبود این ویتامین باعث اختلال در حافظه و یادگیری می‌شود.
2. کمبود این ویتامین منجر به نوعی از کم‌خونی که در آن اندازه گلبول‌های قرمز خون بزرگ‌تر از حالت طبیعی است و در گردش خون و مغز اختلال ایجاد می‌کند، می‌شود.
3. اختلالات عصبی
4. کاهش اشتها
5. اضطراب و پریشانی
6. زخم‌های دهانی
7. پوکی استخوان (با پوکی استخوان بجنگید (افراد بالای 30 سال حتما بخوانند)
8. تضعیف دستگاه گوارش
فواید ویتامین B12 برای سلامتی
1. جلوگیری از سرطان
2. جلوگیری از آلزایمر
3. بازسازی و ترمیم سلول‌های بدن
4. کمک به عملکرد درست DNA
5. از بین بردن خستگی و کسالت در بدن
6. کنترل سطح کلسترول در بدن
7. کمک به افزایش باروری در مردان
8. جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی که مولد آن‌ها پریون‌ها هستند (پریون‌ها مولکول‌های غیرزنده‌ای هستند که می‌توانند در انسان ایجاد جنون کنند.)
9. جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی
10. بهبود خلق و خو

فواید ویتامین B12 برای سلامتی

1. جلوگیری از ایجاد مشکلات و لک‌های پوستی
2. درمان اگزما و جلوگیری از ابتلا به آن
3. این ویتامین برای حفظ تعادل پوست، سلامت بافت پوست و نگهداری از رطوبت آن ضروری است.
4. این ویتامین برای حفاظت از سلامت و زیبایی کلی پوست مفید است و رنگ و تن پوست را از حالت کدر و ماتی خارج می‌کند.
5. جلوگیری از پیسی و تغییر رنگدانه‌ها در پوست
6. کمک به جوانی و شادابی پوست و تقسیم سلول‌های پوستی برای جایگزینی سلول‌های قدDمی تا درخشش و زیبایی پوست حفظ شود.

فواید ویتامین B12 برای موها
1. جلوگیری از ریزش و کم‌پشتی مو
2. کمک به سلامت بافت موها
3. افزایش رشد در موها
4. جلوگیری از سفید شدن مو و برگرداندن رنگ به موهای سفید شده (آموزش ماسک برای رفع سفیدی مو)
منابع ویتامین B12
1. گوشت و فرآورده های حیوانی مثل شیر، پنیر و تخم مرغ
2. جگر
3. ماهی

8 خوراکی برای رشد سریع ناخن ها
روزانه بدن چقدر مولتی ویتامین نیاز دارد؟
منبع:شهرخبر
برچسب ها:
لینک کوتاه این مطلب:

به اشتراک بگذارید :

اخبار قبل و بعد
اخبار مرتبط

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد