شاید در موتور جستجوی مورد اعتمادتان «کمکم کنید وزن کم کنم» را جستجو کنید و موتور جستجو نیز نتایجی را در اختیارتان قرار دهد.

 

بعضی از نتایج به دست آمده شامل نکات و تکنیک هایی برای کاهش وزن و رسیدن به اندامی متناسب است، اما بسیاری از نتایج نیز شامل رژیم های غذایی زودگذر است؛ بنابراین شما در پایان جستجو با هزاران نتیجه روبه رو هستید که نمی دانید کدام یک را انتخاب کنید.ما تصمیم گرفتیم این کار را برای تان آسان تر کنیم؛ به همین منظور، مقاله پیش رو را برای دستیابی شما به بهترین نتیجه، در اختیارتان قرار خواهیم گذاشت.

ورزش شدتی، تنها راه لاغر شدن و کاهش وزن نیست؛ رژیم غذایی هوشمندانه (پرهیز از رژیم ها خودسرانه) نیز تأثیر به سزایی در این امر دارد.

به سراغ چربی های سالم بروید تا مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید؛ این باعث می شود تا کمتر به سراغ خوردن میان وعده های شیرین و چرب بروید.

غذاهای حاوی چربی سالم، مدت طولانی تری در معده باقی مانده و علاوه بر این، سرعت هضم شان کمتر از دیگر مواد غذایی است؛ در نتیجه شما مدت طولانی تری احساس سیری خواهید کرد.

این چربی های سالم شامل ماهی سالمون، ماهی تن و آجیل ها می شود؛  بنابراین اگر می گویید: «به من کمک کنید تا وزنم را کم کنم»، باید به جای چیپس سیب زمینی به سراغ آجیل های سالم و حاوی چربی سالم بروید.

مصرف نوشابه را محدود کنید و به جای آن آب بنوشید!

%DA%86%D8%A7%D9%82%DB%8C %D8%A8%D8%A7 %D9%86%D9%88%D8%B4%D8%A7%D8%A8%D9%87 1 - لطفاً کمکم کنید وزن کم کنم!

طبق آمار به دست آمده، هر ایرانی به طور متوسط سالانه ۴۲ لیتر نوشابه مصرف می کند؛ همچنین در ۲۰ سال اخیر، مصرف نوشابه های گازدار در کشور نزدیک به ۱۵ درصد افزایش یافته است.

مصرف شیر حدود یک دهم درصد رشد نشان داده است! این در حالی است که مصرف روزانه نوشابه‌های انرژی زا باعث می شود حدود ۲۴۵ کالری اضافی در طول روز دریافت کنید؛ یعنی سالانه بیش از ۹۰ هزار کالری، این یعنی حدود ۷ کیلوگرم اضافه وزن!

از پیاده‌روی لذت ببرید

slideWalking0 - لطفاً کمکم کنید وزن کم کنم!

سعی کنید روزانه حداقل ۴۵ دقیقه پیاده روی داشته باشید؛ مطالعات نشان داده که حتی ۳۰ دقیقه پیاده روی در طول روز نیز اثر خودش را گذاشته و از اضافه وزن ناگهانی جلوگیری خواهد کرد.

این یعنی ۴۵ دقیقه پیاده روی برای کاهش وزن و چربی سوزی کافی است؛ اما فواید قدم زدن فقط به اینها محدود نمی شود، همین قدم زدن روزانه فواید فیزیوتراپی بسیاری نیز برای افراد خواهد داشت؛ بنابراین از این پس به جای اینکه از شخصی درخواست کمک برای کاهش وزن کنید، از او درخواست کنید تا با شما برای قدم زدن به بیرون بیاید و کنار هم از پیاده روی لذت ببرید.

وعده‌های غذایی خود را کنترل کنید

breakfast1 - لطفاً کمکم کنید وزن کم کنم!

وعده های غذایی و مقدار غذای مصرفی تان را کنترل کنید؛ حتما شما هم این حرف را تایید می کنید که، ما عادت کرده ایم هر چیزی را که جلوی مان می گذارند میل کنیم.

که این مورد، اشتباه محض است؛ همیشه مادران مان به ما یاد داده اند که «ظرف خودمان را تمام کرده و غذای مان را تا انتها میل کنیم»؛ این یعنی حتماً باید هر چیزی را که در مقابل مان قرار دادند را بخوریم.

به جای این کار، بهتر است مقدار متعادل از غذا را داخل بشقاب بریزیم و در اندازه غذای مصرفی مان تجدید نظر کنیم.

آرام غذا بخورید و از خوردن‌تان لذت ببرید

Bankoboev.Ru rulet iz lavasha s ovoschami - لطفاً کمکم کنید وزن کم کنم!

بیشتر اوقات، غذای مان را با خستگی، اضطراب، از روی عادت، ناراحتی و افسردگی میل می کنیم و از مصرف غذا لذت کافی را نمی بریم.

آرام خوردن غذا باعث می شد تا بدن کاملاً طعم غذا را درک کرده و مغز بتواند حجم غذای مصرفی را کنترل کند.

نکته: حقیقت این است که اگر با سرعت زیاد غذا بخورید، مغزتان حداقل ۲۰ دقیقه از فرآیند غذا خوردن تان عقب خواهد ماند؛ بنابراین اگر آرام تر غذا بخورید، به طور قطع، غذای کمتری خواهید خورد.

کالری برنامه غذایی‌تان را محاسبه کنید

Calculate calories 800x600 - لطفاً کمکم کنید وزن کم کنم!

این کار باعث می شود تا به میزان لازم، کالری مصرف کرده و در نتیجه چاق نشوید؛ البته این تنها مزیت این شیوه نیست، محاسبه کالری باعث می شود تا به مقدار لازم، مواد معدنی وارد بدن شده و سلامت بمانید.

بهترین برنامه غذایی

بهترین برنامه غذایی با هدف کاهش وزن و لاغری، باید روزانه ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری داشته باشد؛ که ۴۰ تا ۵۰ درصد این کالری از پروتئین و گوشت بدون چربی، ۲۰ تا ۲۵ درصد کالری آن از طریق چربی های مفید موجود و ۳۰ تا ۳۵ درصد آن از کربوهیدرات های پیچیده تأمین شود.

منابع تأمین پروتئین: خشکبار و مغزها از جمله پسته، گردو و بادام، تخم مرغ، گوشت، ماهی و خاویار

منابع تأمین چربی مفید: گردو، نارگیل، بذر کتان

منابع تأمین کربوهیدرات های پیچیده: حبوبات شامل انواع نخود، عدس، لوبیا، ماش و لپه، سیب‌زمینی (و نیز نوع شیرین آن)

حرف آخر

گروه فیتامین همچنان تاکید دارد که راز تناسب اندام و دستیابی به نشاط، در انجام منظم ورزش (برنامه ورزشی مناسب)، داشتن رژیمی متعادل و سالم و پرهیز از بی‌تحرکی نهفته است.

 

منبع

برچسب ها:
لینک کوتاه این مطلب:

به اشتراک بگذارید :

اخبار قبل و بعد
اخبار مرتبط

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد