لاغری سریع در یک روز با قوانین طلایی افزایش سوخت و ساز و کاهش وزن؛ لاغری رویا نیست!

به نقل از ( مدیکال نیوز (اخبار پزشکی وسلامت)-انجمن دانشجویان علوم پزشکی))

لاغری سریع در یک روز شاید مانند رویا باشد.اما ما به شما می گوییم که این یک آرزو و رویا نیست و شما کافی است بدانید که چرا چاق می شوید!

همه می دانیم با بالا رفتن سن متابولیسم یا سوخت و ساز سلولی کند می شود. این مساله به خصوص در مورد زنان بیشتر است.

یعنی با بالارفتن سن زنان و رسیدن به ۴۰ سالگی تقریبا هرسال حدود یک کیلو به وزن اضافه می شود. پس با رسیدن به سن ۵۰ سالگی حدود ۱۰ کیلو اضافه وزن خواهند داشت.

در این سن کاهش حجم ماهیچه ها، استرس، و کندی روند سوخت چربی ها از دیگر مشکلات زنان است. ولی نگران نباشید. با یک رژیم دو هفته ای می توانید بدون بی انرژی بودن برای فعالیت های روازنه با سرعت دادن به متابولیسم سلول ها لاغرتر و خوش فرم شوید.

با ۱۱ قانون غذایی در یک روز بدون آن که اذیت شوید سوخت و ساز سلولی خود را سرعت دهید و لاغرتر شوید.

قوانین لاغری سریع :

۱ – به اندازه غذا بخورید

برای کاهش وزن طبیعی است که باید کالری های دریافتی را کم کنیم. ولی اگر در کم کردن کالری ها زیاده روی کنیم در واقع بدن را فربه کرده ایم. چگونه ؟ شرح می دهیم.

یک زن میانسال به طور متوسط روزانه به ۱۲۰۰کالری نیاز دارد تا عملکرد سوخت و ساز سلولی طبیعی بدن صورت گیرد. دریافت کالری کمتر از این میزان بدن را مجبور می کند برای تامین انرژی مورد نیاز عملکردهای حیاتی بدن سراغ بافت ماهیچه ها برود.

پس علاوه بر سه وعده غذاهای اصلی طوری برنامه ریزی کنید که در دو میان وعده صبح و بعدازظهر حدود ۴۰۰ کالری دریافت کنید.

۲ – حتما صبحانه بخورید

20170811 184210 300x266 - لاغری سریع در یک روز با قوانین طلایی افزایش سوخت و ساز و کاهش وزن؛ لاغری رویا نیست!
خوردن صبحانه نه تنها باعث داشتن انرژی برای کل روز است بلکه سوخت و ساز سلولی را هم کنترل می کند.

بی دلیل نیست زنانی که صبحانه نمی خورند چهار و نیم برابر بیشتر از صبحانه خورها دچار اضافه وزن می شوند.

اگر اهل صبحانه نیستید سعی کنید حداقل کمی ماست، کورن فلکس با شیر یا کمیآجیل میل کنید.

۳ – قهوه یا چای بنوشید

کافئین اصلی ترین محرک سیستم عصبی بدن و انرژی است. خوردن یک فنجان قهوه بین ۹۸ تا ۱۷۴ کالری بسته به این که آن را با چه چیزی میل کنید برای بدن تامین انرژی می کند.

با دریافت این میزان کالری ۵ تا ۸ درصد سرعت متابولیسم بیشتر می شود. تحقیقات ژاپنی ها در مورد چای نشان می دهد آنتی اکسیدان موجود در چای به نام کاتچین این کار را انجام می دهد.

۴ – برای جنگ با چربی ها فیبر مصرف کنید

بعضی از فیبرها تا ۳۰ درصد بیشتر باعث سرعت بخشیدن به سوخت و ساز سلولی می شود.

سعی کنید سه بار در روز هر بار حداقل ۲۵ گرم فیبر مصرف کنید. چون زنانی که فیبر مصرف می کنند کمتر دچار اضافه وزن می شوند.

۵ – بطری های بزرگ آب بخرید

نوشیدن حداقل ۶ لیوان آب نسبتا سرد در روز باعث می شود تا روزانه ۵۰ کالری و در سال حدود ۲/۵ کیلو وزن کم کنید.

علتش این است که بدن برای یکسان کردن درجه آب با درجه حرارت بدن باید کالری مصرف کند.

اگر آب کافی نمی نوشید علاوه بر این که مشکلات و بیماری های فراوانی بدن تان را تهدید می کند باید رویای لاغری سریع را هم از سر بیرون کنید.

۶ – تا می توانید از غذاهای ارگانیک استفاده کنید

سخت است ولی امروزه دوباره بازگشت به تولید طبیعی مواد غذایی را شاهد هستیم.

مطالعات محققان کانادایی نشان می دهد افرادی که رژیم خود را با غذاهای ارگانیک می گیرند سریع تر وزن کم می کنند. اضافه بر این که غذاهای ارگانیک دارای سم های آفت کش نیست.

۷ – پروتئین را حذف نکنید

بدن شما برای جلوگیری از تحلیل ماهیچه ها نیاز به پروتئین دارد.

مصرف حدود ۱۰۰ گرم گوشت، دو قاشق غذاخوری آجیل یا حدود ۲۰۰ گرم ماست کم چرب نیاز روزانه بدن را به پروتئین تامین می کند.

تحقیقات نشان داده کالری های دریافتی از دسرها با خوردن پروتئین حدود ۳۵ درصد سریع تر از بین می رود.

۸ –  غذاهای حاوی آهن بخورید

برای گردش بهتر خون در بافت ها و سوختن چربی خوردن غذاهای حاوی آهن بخصوص قبل از یائسگی مهم است.

گوشت، لوبیا، غلات غنی شده، اسفناج از منابع خوب آهن محسوب می شود.

۹ – ویتامین D هم مهم است!

به طور متوسط روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ واحد ویتامین D نیاز دارید.

۹۰درصد این میزان را می توانید در غذاهایی مثل ماهی تن، میگو، شیر یا غلات غنی شده با ویتامین D و تخم مرغ پیدا کنید.

اگر لازم بود پس از مشورت با پزشک از نوع خوراکی اش هم استفاده کنید. نور خورشید را هم برای نیم ساعت در روز فراموش نکنید.

۱۰ – از انواع نوشابه و الکل دوری کنید

نوشیدن انواع نوشابه ها باعث می شود سرعت سوختن چربی ۷۳ درصد کمتر شود و دچار اضافه وزن شوید.

اگر رویای لاغری سریع را در سر می پرورانید قید نوشابه را باید بزنید!

۱۱ – تا می توانید شیر بنوشید

20170811 185035 300x276 - لاغری سریع در یک روز با قوانین طلایی افزایش سوخت و ساز و کاهش وزن؛ لاغری رویا نیست!
کمبود کلسیم در زنان زیاد مشاهده می شود. تحقیقات نشان داده استفاده از شیر و ماست کم چرب نه تنها کلسیم بدن شما را تامین می کند بلکه تا میزان زیادی باعث از بین رفتن چربی ها می شود.

کلسیم کافی در بدن برای لاغری سریع واجب است!

اگر هضم شیر برای شما مشکل است با کمی پودر رازیانه امتحان اش کنید.

برنامه غذایی دو هفته ای زیر پیشنهاد نت نوشت به شما است:

۷ صبح : کمی ماست و میوه
۱۰ صبح : یک فنجان چای یا قهوه
۱۲ ظهر : یک ظرف سالاد
۲ بعدازظهر : یک لیوان بزرگ آب
۴ بعدازظهر: خوردن یک میوه ارگانیک مثل انگور
۷ بعدازظهر : پروتئین مثل ماهی یا مرغ
۱۰ شب : شیر
۱۱ شب : خواب

و البته آخرین نکته انجام کمی نرمش مثل حرکات کششی، بالارفتن از پله، ایستادن موقع مکالمات تلفنی که باعث می شود بدن ۳۵۰ کالری بیشتر بسوزاند

منبع

برچسب ها:
لینک کوتاه این مطلب:

به اشتراک بگذارید :

اخبار قبل و بعد
اخبار مرتبط

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد