مطالعه جدیدی بیان می‌کند سالمندانی که می‌خواهند وزن کم کنند باید ضمن کم کردن کالری‌های دریافتی، از وزنه استفاده کنند.

 به گفته محققان، افراد مسنی که در حین رژیم به تمرین‌های مقاومتی پرداختند، توانستند ضمن حفظ عضله، از چربی بدن خود بکاهند.
کریستن بیورز، دانشیار سلامت و علم ورزش در دانشگاه ویک فارست کارولینای شمالی، گفت: «یکی از نگرانی‌ها این است که با از دست رفتن عضله، ریسک ناتوانی در افراد مسن بالا رود. یافته‌های ما نشان می‌دهند که اگر هدف درمانی، افزایش از دست دادن چربی و کمینه‌سازی از دست رفتن عضله است، ورزش‌های مقاومتی بهترین انتخاب هستند.»

اضافه‌وزن در پیری به طور چشمگیری باعث ناتوانی می‌شود، اما نگرانی از این بابت وجود دارد که رژیم غذایی به تنهایی باعث کاهش حجم عضلاتی شود.

محققان جهت کشف بهترین راه، افراد را به سه گروه تقسیم کردند.

هر سه گروه موظف به رعایت رژیم غذایی شدند، اما از گروه‌های دوم و سوم خواسته شد تا چهار روز در هفته ورزش کنند. گروه دوم باید وزنه می‌زد و گروه سوم باید به راه رفتن سریع می‌پرداخت.
پس از ۱۸ ماه معلوم شد که اگرچه گروه دوم و سوم هر دو چربی بیشتری را از دست داده بودند، حجم عضلات در گروه دوم بیشتر حفظ شده بود.

یافته‌های این مطالعه در نسخه ماه نوامبر ژورنال Obesity منتشر شد.

منبع

برچسب ها:
لینک کوتاه این مطلب:

به اشتراک بگذارید :

اخبار قبل و بعد
اخبار مرتبط

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد